Heti alusta alkaen, kun lähdin yritystäni perustamaan, minulle oli hyvän selkeää, millaiset yritykseni arvot tulevat olemaan. Yritykseni arvot ovat syntyneet pitkän kokemukseni kautta markkinoinnin parissa ja omista kokemuksista markkinointipalveluiden ostamisesta. Olen ostanut ja kilpailuttanut markkinoinnin projekteja erilaisilta palveluntarjoajilta 20-vuotisen työurani aikana eri työnantajilla ja vuosien mittaan on hioutunut mitä ja miten minä haluan tarjota omia palveluita asiakkailleni ja millaisessa vuorovaikutuksessa haluan olla heidän kanssaan.

Winnean arvot ovat 

  • Asiakaslähtöisyys
  • Luotettavuus
  • Luovuus
  • Laadukkuus

Winnean arvot toimivat perustana kaikelle toiminnalle ja päivittäiselle tekemiselle. Tässä artikkelissa keskityn kuintenkin siihen, miten arvot toimivat asiakastyön perustana ja mitä asiakaslupauksia ne luovat.

Miten Winnean arvot näkyvät asiakastyössä?

Asiakaslähtöisyys

Hyvin monet yritykset kertovat olevansa asiakaslähtöisiä. Silti monessa tapauksessa asiakaslähtöisyyttä ei kuitenkaan tuoda yrityksen toimintoihin ja kriteeriksi päätöksiä tehdessä. Minulle on tärkeää ajatella asiakaslähtöisesti jo prosessien alkuvaiheessa.

Asiakaslähtöisyys tarkoittaa minulle asiakkaan aitoa kuuntelemista ja mielipiteiden kunnioittamista. Se tarkoittaa syventymistä asiakkaan liiketoimintaan ja asiakkaan liiketoimintaosaamisen arvostamista. Osana asiakaslähtöisyyttä on ymmärrettävä kommunikaatio, vältelleen tai ainakin avaten arkikielellä markkinoinnin ammattitermejä, määritelmiä ja lyhenteitä. Minulle asiakaslähtöisyyttä on myös, etten esimerkiksi rajaa luomieni aineistojen korjauskertoja, vaan asiakas voi tehdä niihin muutoksia, kunnes tulos on juuri sellainen kuin toivotaan. 

Luotettavuus

Luotettavuus on toinen yritykseni toiminnan kulmakivistä. Minulle on äärimmäisen tärkeää sitoutua sovittuihin asioihin ja aikatauluihin. Tavoitteeni on vähintään täyttää, mutta mieluiten aina ylittää, asiakkaiden odotukset. Myös yhteisten pelisääntöjen noudattaminen on ensiarvoisen tärkeää. Pyrin rakentamaan pitkiä ja kestäviä asiakassuhteita ja silloin molemminpuoleinen luottamus on avaintekijä onnistumiseen.

Luovuus

Luovuus on kaikessa markkinoinnissa tärkeää. Visuaalisen luovuuden lisäksi pyrin tarjoamaan asiakkailleni luovuutta uusien konseptien muodossa sekä räätälöimään ja tarjoamaan aina asiakaslähtöiset ja -kohtaiset markkinoinnin palvelut ja kokonaisuudet. Luovuuteen voi sisältyä myös mahdollisimman kustannustehokkaiden ratkaisujen löytäminen asiakkaalleni. 

Laadukkuus

Haluan tehdä korkealaatuista työtä ja tuloksia. Tässä mittaaminen on avaintekijä. Niin omassa työssäni kuin asiakasprojekteissanikin mittareilla on tärkeä tehtävä osoittaa tiedon avulla mikä toimii ja mihin kannattaa panostaa. Laadukkuuteen liittyy myös virheiden minimoiminen ja niistä oppiminen. 

Jokainen asiakas on minulle ja yritykselleni äärimmäisen tärkeä ja yhteistyömme nojaa aina Winnean arvoihin – asiakaslähtöisyyteen, luotettavuuteen, luovuuteen ja laadukkuuteen.

Heidi Westerlund