Onko yrityksessänne vaikeaa löytää aikaa markkinoinnille, mutta kokoaikaisen markkinointipäällikön palkkaaminen tuntuu liian suurelta investoinnilta? Markkinointi on usein haastava ja aikaa vievä toiminto varsinkin pienemmille yrityksille, joilla ei ole resursseja palkata markkinointivastaavaa. Ydinliiketoiminta vie aikaa ja on luonnollisesti yrityksen tärkein tehtävä, eikä suunnitelmalliselle markkinoinnille tahdo löytyä resursseja tai osaamista. Ulkoistettu markkinointi on oiva ratkaisu tähän haasteeseen, tuoden kustannustehokkaasti juuri sen avun, jonka yrityksenne tarvitsee. Tässä viisi konkreettista syytä, miksi teidänkin kannattaa harkita ulkoista markkinointia.
1. Markkinoinnin ulkoistaminen on kustannustehokasta
Yrityksen markkinoinnin ulkoistamisessa maksatte vain tarvitsemistanne palveluista ja työmääristä. Kokoaikaisen markkinointipäällikön tai -vastaavan palkkaaminen on suuri investointi ja tehtävää ulkoistettaessa säästätte rekrytoinnin, koulutuksen, laitteiden ja ohjelmistojen sekä työsuhde-etujen kuluissa. Maksatte vain siitä määrästä työtä, jota aidosti tarvitsette ja saatte saman osaamisen joustavasti ilman työsuhteen kuluja. Kustannustehokkuutta lisää myös markkinoinnin suunnitelmallisuus.
2. Ulkoistettu markkinointi on joustavaa ja helposti skaalautuvaa
Ulkoistetun markkinoinnin palvelu mahdollistaa joustavan skaalautumisen esimerkiksi sesonkien tai liiketoiminnan tarpeiden mukaan. Voimme yhdessä testata uusia keinoja nopeasti ja ketterästi, ilman pitkäaikaista sitoutumista. Rekrytointiin verrattuna palvelu on joustavaa työmäärän ja keston suhteen. Palvelu mukautuu yrityksenne tarpeisiin, kampanja-ajankohtaan saatatte tarvita enemmän tukea ja rauhallisempina aikoina vähemmän.
3. Saatte henkilökohtaisen markkinointikumppanin
Ulkoistetun markkinoinnin palvelu toimii kuten oma osa-aikainen markkinointipäällikkö. Teillä on yksi ammattitaitoinen ja kokenut yhteyshenkilö, joka tuntee yrityksenne ja sen liiketoiminnan. Tiedätte aina, kuka tekee työn ja keneen olla yhteydessä. Säästätte aikaa, kun teidän ei tarvitse enää ohjeistaa ja valvoa monia eri toimijoita. Yhteistyö on aina avointa ja vuorovaikutuksellista, sujuvaa ja ehdottomasti luottamuksellista.
4. Ulkoistettu markkinointi vapauttaa resursseja ydinliiketoimintaan
Kun ulkoistatte markkinointinne, henkilökunnallenne jää enemmän aikaa asiakkaille ja ydinliiketoiminnan kehittämiseen. Ei enää satunnaisia somejulkaisuja tai kiireisiä päätöksiä ja järjestelyitä. Ulkoistetun markkinoinnin palvelun avulla luomme teille yhdessä markkinointisuunnitelman ja kaikki markkinointi on suunniteltua ja tuloksellista. Yrityksen henkilökunnan ei tarvitse enää huolehtia markkinoinnin käytännön tehtävistä, vaan saavat käyttää aikansa liiketoimintanne kannalta oleellisiin tehtäviin ja siihen, minkä he osaavat parhaiten. Koko yritys saa mielenrauhaa ja voitte keskittyä siihen, missä olette parhaimmillanne.
5. Tuloksellista ja mitattavaa markkinointia
Ulkoistettu markkinointikumppani luo markkinointiinne selkeät tavoitteet ja mittarit. Kampanjoiden ja näkyvyyden tuloksia seurataan ja niitä kehitetään jatkuvasti. Lukujen avulla päätöksenteko on helppoa ja perustuu tietoon. Kun hankitte ulkoistetun markkinoinnin palvelun Winnealta, sovimme yhdessä tavoitteet, seuraamme tuloksia ja kehitämme markkinointia vastaamaan liiketoimintatavoitteitanne.
Ulkoistettu markkinointi on kustannustehokasta ja joustavasti skaalautuvaa, tuo osaamista, vapauttaa aikaa ja tuottaa mitattavia tuloksia.
Jos haluatte markkinointiin selkeyttä, suunnitelmallisuutta ja tuloksia ilman rekrytointia, ota yhteyttä, niin jutellaan lisää ja kerron, miten ulkoistettu markkinointi voi auttaa teitä kasvattamaan näkyvyyttä, hankkimaan uusia asiakkaita ja vauhdittamaan liiketoiminnan kasvua.
Heidi Westerlund