Laadukas ja suunnitelmallinen markkinointi palkitsee, mutta se vaatii myös aikaa ja resursseja. Markkinointia tulisi myös mitata ja seurata, jotta tiedetään mikä toimii ja mihin kannattaa investoida. Mikäli aikaa ja henkilöstöresursseja tähän ei meinaa järjestyä, on yhtenä vaihtoehtona ulkoistaa markkinointi tai sen osa-alueita. 

Mitä ulkoistettu markkinointi tarkoittaa?

Ulkoistetussa markkinoinnissa yhteistyökumppani huolehtii koko markkinoinnista tai yhdestä tai useammasta sen osa-alueesta, kuten sosiaalisesta mediasta tai viestinnästä. Yrityksen koosta ja tarpeista riippuen ei tällöin tarvita omaa palkattua kokoaikaista markkinointipäällikköä tai kasvattaa markkinointitiimin kokoa, kuormittamatta nykyistä organisaatiota. Ulkoistettu markkinointi mahdollistaa myös uusien ideoiden ja ulkopuolisen näkemyksen saamista yrityksen markkinointiin. Markkinoinnin hankkiminen ostopalveluna on joustavaa ja turvallista.

Mitä minä tarjoan ulkoistettuna markkinointipäällikkönä?

Ulkoistamalla markkinointisi minulle, tehdään yhdessä yrityksellenne toimiva markkinointisuunnitelma ja huolehdin markkinointinne tai sen osa-alueiden toteuttamisesta toiveidenne mukaisesti. Saatte käyttöönne pitkän kokemukseni ja ammattitaitoni sekä laajan kumppaniverkostoni. Ulkoistettua markkinointia voi ajatella, vaikka osa-aikaisen markkinointipäällikön ostopalveluna. Tuttu henkilö, joka tutustuu perusteellisesti liiketoimintaanne ja tavoitteisiinne, hoitaa markkinointianne ammattitaidolla ja tuo teille myös uusia näkemyksiä ja ideoita. Pidempiaikainen yhteistyö on hyödyllistä ja rakentavaa, mutta voitte milloin tahansa keskeyttää palvelun, mikäli haluatte tai tarve ilmenee.

Ulkoistetun markkinoinnin palvelu tarjoaa yritykselle lisäresursseja markkinointiin. Palvelu ja sen sisältö räätälöidään aina asiakkaan tarpeiden mukaan. Huolehdin yhdessä laaditun markkinointisuunnitelman toteutuksesta. Toimintamallina voi olla osa-aikainen markkinointipäällikkö -palvelu, esimerkiksi yhtenä päivä viikossa. 

Ulkoistetun markkinoinnin edut

Palvelu säästää yrityksen aikaa ja resursseja. Lisäksi yritys saa ulkopuolista näkemystä ja mahdollisesti uusia ideoita kokeneelta markkinoinnin ammattilaiselta.

  • Helppo ja luotettava tapa ulkoistaa markkinointi tai sen osa-alueita
  • Markkinoinnin ammattilaisen ulkopuolinen näkemys ja kokemus hyödynnettäväksi yrityksen markkinoinnissa
  • Säästää asiakkaan aikaa, kun kaikki markkinoinnin palvelut hoituvat saman henkilön kautta (ohjeistukset, tarjouspyynnöt ym.)

Olisinko minä uusi osa-aikainen markkinointipäällikkönne? Autan mielelläni, mikäli tarvitsette apua markkinointiin.

Ota yhteyttä: https://www.winnea.fi/contact/