Nyt ne ovat täällä! Uudet ikioman yritykseni käyntikortit.
Silloin tällöin kuulee mainintoja ovatko käyntikortit enää tarpeellisia, kun jokaisella kulkee mukana puhelimet ja laitteet, jossa yhteystiedot ovat synkronoituna.Minulle käyntikortti on erittäin tärkeä markkinointimateriaali ja jo yrityksen perustamisen ensiaskeleista lähtien, oli itsestään selvää, että painatan itselleni perinteiset käyntikortit. Miksi näin?
Oli kyse sitten tapahtumasta, jossa haluan verkostoitua ja löytää uusia kontakteja tai asiakaskäynnistä, koen että yhteystietojeni jakaminen perinteisen käyntikortin muodossa jättää paremman muistijäljen, kuin yhteystiedon tallentaminen digitaalisesti. Käyntikortti otetaan taskusta tapahtuman jälkeen tai se jää ehkä työpöydälle joksikin aikaa ja muistuttaa olemassaolollaan tarjoamistani palveluista ja käydyistä keskusteluista.
Käyntikortti on myös yritykseni näköinen. Siinä on tutut brändivärit ja -elementit parantamassa muistijälkeä. Siihen on painettu yritykseni tunnuslause ja siitä löytyy kootusti tarjoamani palvelut. Olen parantanut käyntikorttini huomionherättävyyttä yksinkertaisilla tehosteilla, kuten pyöristetyillä kulmilla, jotka sopivat hyvin brändini tyyliin sekä soft touch -pehmolakkauksella, joka tuntuu samettisen pehmeältä kädessä.
Digitaalisuutta ei toki kannata unohtaa perinteisissäkään tuotteissa, kuten käyntikortissa. Oman käyntikorttini yhteystietopuolella on qr-koodi, jota näyttämällä puhelimen kameralle saa kaikki yhteystietoni tallennettua helposti yhdellä painalluksella puhelimen muistioon.